Zorg dat je bedrijf zichtbaar is!

beach vlag

Bij het organiseren van een mooi evenement zijn een groot aantal zaken van belang. Vandaag wilde ik vooral een stukje schrijven over de aankleding van een evenement en hoe je daar mee mensen kan trekken. Het is maar een topje van de ijsberg maar wellicht heb je er iets aan.

voorbeeld

Laten we als voorbeeld een kitesurf evenement nemen. Kitesurfen is een steeds groter wordende sport. Tegenwoordig worden er ook wedstrijden en testdagen georganiseerd. Een testdag is een dag waarop je gratis materiaal kan proberen van verschillende merken. Die verschillende merken zijn dan op dat moment allemaal op het strand aanwezig. Hoe zorg je er dan als merk voor dat je onderscheidend kan zijn en dat mensen als eerst of in ieder geval wel bij jou langs komen om het materiaal te testen.

wees aanwezig

Dat klinkt heel simpel maar in feite is dat het ook. En dan bedoel ik niet alleen als persoon maar maak het ook visueel. Zorg er bijvoorbeeld voor dat er grote beachvlaggen staan op de plek waar jij ook bent. Ze zijn vaak al van een grote afstand te zien. Beachvlaggen zijn een goede investering en niet duur. Het zorgt er voor dat je zichtbaar bent voor toekomstige klanten maar ook dat je naamsbekendheid aan het opbouwen bent. Simpelweg omdat jouw naam op die vlag staat. Daarnaast straalt het professionaliteit en betrouwbaarheid uit.

online

Naast dat je met je merk fysiek aanwezig moet zijn is het tegenwoordig ook belangrijk om online zichtbaar te zijn. Dit kun je op verschillende manieren bereiken. Belangrijk is wel dat je echt actief bent online. Dus niet een keer iets plaatsen en daarna maanden niets meer. Wees consequent en regelmatig in je updates. Als je in korte tijd extra aandacht wilt generen kun je altijd een winactie uitschrijven waarbij je bijvoorbeeld een pet van jouw merk weggeeft. Waardevoller zijn klanten die steeds weer terugkeren. Je kunt bijvoorbeeld een nieuwsbrief opstellen waar mensen zich op kunnen abonneren en die elke maand uitkomt.
Ook is het belangrijk om bovengenoemde evenement te delen. Op die manier komen de online wereld en de fysieke wereld bij elkaar. Ook zorgt dit er voor dat er meer mensen naar jouw plek komen. De volgende stap is dan vrij simpel. Het is net als bij een restaurant. Waar meer mensen zijn, gaan meer mensen naartoe omdat er wel iets nuttigs te doen zal zijn. Maak gebruik van die interesse door ook daadwerkelijk iets interessants aan te bieden.