Je website inzetten als leadmachine

    Heb je een eigen website? Dan zal je vast merken dat wanneer mensen je opzoeken dat ze als eerste naar je website gaan. Op dat moment nog bezoekers, maar uiteindelijk wil je natuurlijk dat deze bezoekers klanten worden. Dat gebeurt niet zomaar, hiervoor zijn verschillende elementen nodig om die bezoeker de juiste funnel in te laten gaan. Daarnaast wil je natuurlijk aan de voorkant dat mensen die jouw nog niet kennen ook op jouw website komen om vervolgens in de funnel te komen zodat jij ze kan opwarmen en uiteindelijk kan closen. In deze blog gaan we dit proces door en leggen we uit hoe jij een start kan maken om gevonden te worden in Google en uiteindelijk op je website jouw bezoekers uiteindelijk om te zetten in klanten. Benieuwd naar deze tips? Lees dan zeker verder!

    Zoekmachine marketing / SEO

    Om gevonden te worden in Google kan je verschillende elementen inzetten. Denk bijvoorbeeld aan advertenties via Google Shopping of tekstadvertenties die verschijnen in de zoekmachine. Daarnaast is er ook nog een andere optie. Het bovenaan staan in google zonder advertenties te draaien. Hierbij betaal je dus niet voor iedere klik, wat bij tekstadvertenties bijvoorbeeld wel zo is. Daarnaast is het zo dat zodra jij bovenaan staat dat je niet zomaar weer weg valt. Je hebt er natuurlijk geen 100% grip op en elke dag kan het resultaat verschillen maar je kan door middel van verschillende werkzaamheden toch er voor zorgen dat je bovenaan blijft of hoger in Google komt. Dit kan bijvoorbeeld door middel van linkbuilding SEO. Bij linkbuilding zorg je ervoor dat andere websites naar jouw website linken. Dit heet een backlink. Een backlink zorgt ervoor dat Google jouw website steeds relevanter gaat vinden, mits die backlink ook relevant gevonden wordt door Google. Kijk er dus altijd goed naar wanneer een backlink voor jouw interessant kan zijn.

    Bezoekers omzetten in klanten

    Zodra je wordt gevonden in Google is het zaak om jouw bezoekers warm te maken en om te zetten in een klant. Je doet dit door precies jouw bezoeker te geven wat hij of zij nodig heeft. Het liefst doe je dit in eerste instantie gratis. Hierdoor geef je eerst wat, dat zorgt ervoor dat jouw bezoeker bereid is om iets terug te doen. Denk bijvoorbeeld het geven van zijn gegevens. Met deze gegevens kan je bijvoorbeeld jouw bezoeker een mailfunnel insturen, en vervolgens rustig aan warm laten worden en vervolgens een aanbod doen van jouw product of dienst.